Toscana wint eerste prijs op Franchise+ Beurs

12 mei , 10:05 Zakelijk
toscana prijsuitreiking edited

Het opnemen tegen grote spelers als McDonald’s, New York Pizza en Domino’s? Ahmed Ibrahim van Pizzeria & Grillroom Toscana durft het, met zijn eigen gerechten. En het loont, want tijdens de Franchise+ Beurs in Nijkerk won hij de eerste plaats voor zijn pizzarecept. De blijdschap straalt van Ahmed af als Etten-Leur.nieuws.nl hem in zijn restaurant in Etten-Leur spreekt over zijn gewonnen prijs.

De Franchise+ Beurs is dé ontmoetingsplek tussen franchisegevers, aspirant-franchisenemers en toeleveranciers die essentiële diensten aan de franchisebranche leveren. In 2024 maakte Ahmed van zijn Toscana een franchise. Sindsdien gaat het zowel de restaurants als de eigenaar zelf voor de wind. Zijn gezicht straalt wanneer hij terugblikt op de beurs in Nijkerk. Daar kwam hij in contact met alle grote namen binnen de franchisewereld. Ahmed werd er overladen met complimenten over zijn eigen aanpak voor zijn restaurantformule. 

Groots uitpakken werd beloond

“Kijk, die grote namen zoals McDonald’s, New York Pizza, Domino’s, De Beren en Pizzabakkers, hebben een vestiging daar,” vertelt Ahmed. “Zij lieten gewoon eten uit hun dichtstbijzijnde vestiging naar de beurs komen. Nijkerk is voor mij natuurlijk te ver weg. Daarom heb ik alle apparatuur, inclusief tafels en stoelen, gehuurd om op de beurs zelf mijn gerechten te kunnen maken. Ik heb van alles getest door mensen ter plekke gerechten te laten proeven. Uiteindelijk besloot ik: ik ga pizza maken. En mede daardoor werd ik Standhouder van het jaar. Ik kon het niet geloven toen ze mijn naam naar voren riepen. Ik? Met al die grote namen van andere formules. Fantastisch.”

Ook de franchisemanagers van o.a. McDonald’s en New York Pizza kwamen bij de stand van Ahmed langs om zijn gerechten te proeven. “De mensen van New York Pizza bezochten mij wel twee keer, zo lekker vonden ze mijn eten. Dat laat zien dat ik echt op de goede weg ben. Zij kennen nu in ieder geval mijn naam. Een droom komt uit. Als ze in de buurt zijn, ontvang ik ze graag in mijn restaurant.”

Niet stilstaan, maar doorontwikkelen

Ahmed leert elke dag weer bij als ondernemer en werkt hard. “Ik vind het belangrijk om te blijven investeren in mijn bedrijf, zoals in social media, drukwerk en marketing. Ik heb een team om me heen nu, in plaats van alles zelf te doen. Dat werkt voor mij. Ter gelegenheid van de opening van het restaurant in Roosendaal hebben we een video gemaakt waarop je alle auto’s van Toscana naar de vestiging ziet rijden. Een hele rij! Kijk hoe mooi dan.”

“Alles wat ik geleerd heb in de tien jaar in Etten-Leur, heb ik met succes naar de andere vestigingen gebracht. Ik ben trots op wat ik heb neergezet en wil samen met anderen nog veel meer restaurants openen. Maar ik vind het nog steeds het allerleukste om zelf in de keuken staan. Daarom ben ik super trots op mijn prijs bij de Franchise+ Beurs. In oktober sta ik weer op een beurs om nieuwe franchiseondernemers te werven. Daar kijk ik nu al naar uit!” 

Het Toscana-concept staat op de kaart! 

Wil je zelf genieten van de gerechten van Toscana? Je bent altijd welkom in één van de restaurants in Etten-Leur, Axel, Hoogerheide, Rijen en Roosendaal. En wie weet heb je binnenkort jouw eigen Toscana-restaurant in bijvoorbeeld Breda of Tilburg? Ahmed gaat graag hierover met je in gesprek. Alleen al een restaurant in Breda erbij zou betekenen dat iedereen in West-Brabant bij Toscana kan bestellen.