
HET NK VELDRIJDEN 2026 IN HUIJBERGEN VOOR ECHTE MANNEKES
Of hebben de Nederlandse vrouwen daar ook nog iets over te zeggen?
Op zaterdag 10 en zondag 11 januari vindt het NK Veldrijden 2026 plaats in Huijbergen. Hoofdsponsor en naamgever van het Nederlands Kampioenschap is de Brabantse snoepproducent Matthijs uit Hoogerheide, die speciaal voor het evenement het bekende snoepmerk Echte Mannekes naar voren heeft geschoven.
Niet zonder reden, want het uitdagende parcours in Huijbergen is er ook echt één voor Echte Mannekes, met dankzij de bekende Tiestenduin flinke hoogteverschillen, snelle afdalingen en veel zand om doorheen te ploegen. Met recht is dit dan ook het eerste NK Veldrijden voor Echte Mannekes.
Echte Mannekes
Als er één sport is voor Echte Mannekes dan is het veldrijden, of zoals ze het zelf zeggen: Je bent toch niet van suiker?! De Echte Mannekes worden op het parcours in Huijbergen vertegenwoordigd door de verschillende soorten Echte Mannekes snoep zoals de Originele Mannekes die hun eigen spoor kiezen en onverschrokken naar beneden rijden, Wilde Mannekes die door het lint gaan, Verliefde Mannekes door het slijk en natuurlijk Zure Mannekes zeikend aan de kant.
Topvrouwen
Zo staat het NK Veldrijden 2026 volledig in het teken van Echte Mannekes, zelfs zo erg dat de Nederlandse vrouwen zich afvragen: “Het NK Veldrijden voor Echte Mannekes? We vreten ze op!” Immers, de Nederlandse veldrijvrouwen zijn absolute wereldtop en staan hun Manneke. Daarom starten deze editie zowel de elite mannen als elite vrouwen op dezelfde dag en staan ze op zondag 11 januari samen hun Manneke qua parcours, obstakels, competitie en beleving.
Matthijs Foundation
Het NK Veldrijden 2026 Huijbergen voor Echte Mannekes past binnen de missie van de Matthijs Foundation, die zich inzet om meer mensen te laten bewegen. Vanuit deze gedachte ondersteunt de stichting talentvolle sporters en teams, maar ook amateursporters en sportverenigingen.
Over Matthijs en Echte Mannekes
Echte Mannekes is een merk van de snoepproducent Matthijs, een Brabants familiebedrijf opgericht in 1920.
Het is uitgegroeid tot een grote snoepfabrikant met een zeer gevarieerd assortiment in zoetwaren. Dankzij de ervaring van generatie op generatie kent Matthijs de markt als geen ander. De originele recepten van vroeger spelen nog altijd een grote rol en daar zijn ze bij Matthijs trots op!