‘Signalen’ is het nieuwe meldsysteem van de gemeente Woensdrecht

Foto: Jan Krijtenburg

Sinds kort is de ‘Verbeter de Buurt’ app om problemen te melden, vervangen door het systeem ‘Signalen’ op de website van de gemeente Woensdrecht.

Op de openbare vergadering van Dorpsplatform Woensdrecht op dinsdag 16 mei, gaf Mariëlle Hopmans van het Team Servicelijn van de gemeente een toelichting op het nieuwe systeem.

Waarom melden?

De wijkteams kunnen niet altijd overal zijn en zullen dus sommige problemen niet direct in de gaten hebben dus als inwoners van Woensdrecht problemen doorgeven kan daar gericht op gereageerd worden, maar ook meldingen van overlast zijn belangrijk.

Waarom melden in ‘Signaleren’

Een van de problemen van de Verbeter de Buurt app was dat er veel persoonlijke informatie ingevuld moest worden. In Signalen hoeft dat niet meer. Het kan wel, en voor de opvolging van de melding is het wel erg handig als er een telefoonnummer of e-mail adres vermeld wordt, maar het is niet verplicht. Ook moet er, door de AVG wetgeving, een vinkje gezet worden bij de vraag of de contactgegevens ook met externe partijen gedeeld mogen worden als het nodig is om de melding goed op te lossen. Ook het doorsturen van een foto, wat in Verbeter de Buurt soms een probleem was, zou nu makkelijker moeten gaan.

Wat kunt u melden?

Onderwerpen waarover bijvoorbeeld een melding gedaan kan worden zijn een kapot wegdek of losliggende stoeptegel, zwerfvuil, kapotte verkeersborden en –palen, omgewaaide bomen, overlast van ongedierte, problemen met de riolering, parkeeroverlast, kapotte speeltoestellen op openbare speelplekken, opmerkingen over groenonderhoud, een gevaarlijke verkeerssituatie en bijvoorbeeld Klachten over gladheidsbestrijding.

Hoe kunt u melden?

Signalen is te vinden via de website van de gemeente via ‘iets melden’ of rechtstreeks via de link meldingen.woensdrecht.nl/incident/beschrijf of door het scannen van de QR code die onder andere ook op afvalbakken te zien is.

Natuurlijk kan ook nog altijd de servicelijn van de gemeente gebeld worden op nummer 140164. Dit kan op maandag tot en met donderdag van 08:30 tot 17:00 uur, op dinsdagavond van 17:30 tot 20:00 uur en op vrijdag van 08:30 tot 12:30 uur.

Hoe verder

De gemeente beloofd om binnen vijf werkdagen een reactie te geven (mits er contactgegevens ingevuld zijn). Dat wil niet altijd zeggen dat een probleem direct aangepakt kan worden. Soms kan een melding, zoals over groenonderhoud, pas later aangepakt worden omdat het ingeplant moet worden tussen andere werkzaamheden en dat er misschien specialistische hulp bij nodig is.

Zo nodig wordt de melding naar een betreffende instantie doorgezet zoals naar de BOA of politie, energiebedrijf, etcetera.

Cookieinstellingen