Cliënten tevreden over WMO Woensdrecht

Foto: Jan Krijtenburg

WMO in de gemeente Woensdrecht op onveranderd hoog niveau.

Cliëntervaringsonderzoek

De resultaten van het cliëntervaringsonderzoek Wmo 2022 zijn bekend: met cijfers (ruim) boven de 8 geven cliënten hun waardering voor de dienstverlening van de gemeente en lokale zorgaanbieders aan. Onderzoeksbureau Magis voert het onderzoek voor de gemeente Woensdrecht uit in het kader van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo).

Net als voorgaande jaren laat het continu-onderzoek zien dat cliënten (zeer) tevreden zijn over zowel het contact met de gemeente tijdens het aanvraagproces als de geleverde ondersteuning door zorgaanbieders.

Tevreden cliënten

Net als vorig jaar vond 82% het contact met de gemeente prettig. Het gesprek met de Wmo consulent wordt gemiddeld beoordeeld met een 8,4. Er wordt duidelijke informatie gegeven en er wordt goed geluisterd, vindt 91% van de ondervraagden. Er wordt samen naar oplossingen gezocht en mensen voelen zich serieus genomen. 10% van de mensen vindt dat de hulp sneller had gemogen.

Zorgaanbieders

De zorgaanbieders die de ondersteuning leveren, worden gemiddeld beoordeeld met een 8,1.
De meeste respondenten vinden dat de ondersteuning past bij de hulpvraag, is tevreden over de kwaliteit is tevreden over de hulp (scores tussen 85% en 90%). De ondersteuning heeft effect: mensen kunnen zich beter redden (87%, of beter de dingen doen die zij willen (82%). 9% zou graag meer hulp krijgen.

Resultaten waar we trots op mogen zijn

Wethouder Sociaal Domein Lars van der Beek is erg tevreden: “Het zijn resultaten waar we trots op mogen zijn. In een tijd waarin veel organisaties kampen met personeelstekort blijven de resultaten van goede kwaliteit, zowel in het aanvraagproces als in de zorg die geleverd wordt. Dat hebben we te danken aan de betrokkenheid en inzet van alle medewerkers. Chapeau!”

Cookieinstellingen